Kategorier
CRM

Kundestyring

Det bedste system til kundestyring

Kundestyring (også kaldet CRM – Customer Relationship Management) tilbyder virksomhedens medarbejdere en række redskaber, der understøtter salgsprocesser og serviceaktiviteterne i organisationen.

SuperOffice er et fremragende system til kundestyring, fordi det synkroniserer salgsaktiviteter med marketing, kundeservice og teknisk support, med det mål at fastholde gamle og vinde nye kunder og samtidig reducere omkostningerne ved marketing og kundeservice. Hvis systemet implementeres i hele organisationen, vil du kunne følge en ordre fra første salgssamtale til den endeligt er leveret.

SuperOffice, der blev udviklet i 1990, er i dag et af de førende systemer til kundestyring. Løsningen, der har over 10.000 kunder, har vundet en lang rækker priser for brugervenlighed og design.

Forretningens omdømme

God kundestyring er blevet essentielt i dag, hvor utilfredse kunder nemt kan dele deres klager med hele verden via sociale medier. Sociale medier som Facebook, LinkedIn, Twitter og Google Plus har fået vidtrækkende konsekvenser for den måde, folk køber ind på.

I dag kan kunder nemt tjekke virksomheder og produkter online og søge efter anmeldelser gennem sociale medier, ligesom de selv kan dele holdninger og erfaringer om virksomheder, produkter og ydelser. Sociale medier bliver ikke modereret og censureret i samme grad som de gamle medier, og folk kan således slippe af sted med at sige næsten hvad som helst om et firma eller et brand. Virksomheder forsøger derfor i stigende omfang at gå i dialog med kunderne på de sociale medier for dermed at sætte deres præg på disse samtaler.

Privatliv og datasikkerhed

Et af hovedformålene med at implementere systemer til kundestyring, f.eks. SuperOffice, er at samle information om kunder. Det skal ske på en måde, der tager hensyn til kundernes krav om privatliv og datasikkerhed jf. gældende lovgivning. Det kræver et system, der kombinerer brugervenlighed med sikkerhed for, at sensitiv information ikke spredes til uvedkommende. I mange tilfælde er brud på sikkerheden en konsekvens af manglende brugervenlighed. Jo større brugervenlighed, jo mindre er risikoen eksempelvis for at komme til at downloade vira eller fejle på anden vis.

SuperOffice har for nylig barslet med en online løsning til kundestyring. Denne løsning er ideel for små og mellemstore virksomheder, der ikke ønsker at investere i eget udstyr. Med SuperOffice CRM Online kan dine medarbejdere tilgå systemet, uanset hvor de befinder sig. Server identifikation og datakryptering sikrer, at data er beskyttet og kun tilgængelig for registrerede brugere i din organisation. Der bliver taget back-up af data hvert halve time, og back-up data opbevares på discs på en separat lokation.